Drogi Uczniu, Drogi Rodzicu
Informujemy, że wsparcie psychologiczno – pedagogiczne otrzyma każdy, kto zgłosi się
z problemem.
Potrzeba objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole wynika w szczególności:
- z niepełnosprawności;
- z niedostosowania społecznego;
- z zagrożenia niedostosowaniem społecznym;
- z zaburzeń zachowania lub emocji;
- ze szczególnych uzdolnień;
- ze specyficznych trudności w uczeniu się;
- z deficytów kompetencji i zaburzeń sprawności językowych;
- z choroby przewlekłej;
- z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych;
- z niepowodzeń edukacyjnych;
- z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi;
- z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
Uczniu jeśli znajdujesz się w jednej z grup w/w, to proszę Cię o kontakt. Razem zastanowimy się, które formy pomocy psychologiczno – pedagogicznej będą dostosowane do Twoich potrzeb.
Istnieją różne formy pomocy Uczniowi i Rodzicowi. Wiele z nich reguluje rozporządzenie MEN w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, inne ”życiem pisane” są proponowane przez nas w bieżącej pracy z Uczniem, który znalazł się w szczególnej dla niego sytuacji.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest organizowana i udzielana we współpracy z:
- rodzicami uczniów;
- poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi;
- placówkami doskonalenia nauczycieli;
- innymi szkołami i placówkami;
- organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami i podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży
- nauczycielami
- wychowawcami